CO VŠECHNO DOKÁZALI NAŠI ČLENOVÉ
JAK NA NESVAČILY
23 května ráno vyrážíme na NESVAČILSKÉ světlušky. Celkem slušné počasí s
malou oblačností dávalo tušit dobrý zážitek. Na místo jsme dorazili po nějaké té
občerstvovací zastávce kolem jedenácté hodiny. Jediný kdo vezl sebou model
byl můj syn Jan Zeman v klubu přezdívaný "PINĎA". Jeho stroj Boening Stearmen, který
měl již něco za sebou a po mnoha opravách si stále zuby nehty držel dobré
letové vlastnosti. To bylo Pinďovi Jen dvanáct let.
Vybalil éro osazené spalovacím mtorem ASP 7,5ccm připravil MC12 a
natankoval. Mezi tím jsme sledovali letové projevy ostatních účastníků.
Po Pinďovo pilotním projevu za námi zašel p.Hadač ,.požádal nás o telefonní
kontakt a e-mail. Pochválil Pinďovi ukázněný výstup a trochu té akrobacie.
Po chvilce hovoru přišlo pozvání na Nesvačilské podívání a zda by Pinďa
zalétal. Syn byl nadšen pozváním a přislíbyli jsme účast.
V srpnu nás kontaktoval pan Hadač a po několika mých obavách zda
Pinďa obstojí mezi takovými piloty jsem potvrdil naší účast a poslal technické
parametry našeho stroje. Po havárii modelu CAP 232 o rozpětí 1700mm
jsme museli připravit nový model.Volba padla opět na model CAP232 z produkce
firmy Pelikán .Model o rozpětí 1450 mm. Osazen motorem ASP7,5ccm a zalétán
dva dny před samotnou akcí. Nervozita houstla . Jen syn byl v pohodě a
moc se těšil.
13 září ráno vyrážíme vstříct Pinďovo osudu . Počasí v celku pohoda
jen trochu větrno. Po příjezdu namísto dění jsem se zhrozil té velké akce,
kde jsem poprvé zaparkoval na místě vyhrazeném pro účinkující. Po průjezdu
depem a prohlídkou modelů ostatních účastníků "opravdových mašin" jsem
nabyl dojmu, že jsme se spletli. Přehlídka nádherných strojů svou rozmanivostí
pokryla celou éru letectví. Po sestavení našeho modelu se Pinďa účastnil breafingu
určenému výhradně pilotům. Zde dostali instrukce o bezpečném provozu modelu
a časových intervalů pro přípravu modelů a následných startů. Do třinácté hodiny
,což byl oficiální začátek akce byl čas na potrénování a doladění modelů.
Většina účastníků létala v pásmu 2.4G zatím co my skalní na 40 MHz.
Naše depo se nacházelo hned vedle Katany 33% Marka Plichty a obřích
modelů modelů prezentujích první světovou válku.Mezi těmito modely
vypadal Pinďovo CAP jak několikrát vypraný na vyvářku. Jo 145 centimetrů
je 145 centimetrů.
Po čekání na vytoužený okamžik startu přišel i náš čas. Ruce chvějící se hrůzou
před tolika diváky byly mé a držely startovací kozu.
Marný pokus o start a zjištění že naše svíčka nesvíčkuje jen vylepšilo mou atmosféru hrůzy.
Po výměně motor hned naskočil. Jemné dotažení jehly a hurána start.
Zalétal v pohodě i přes mé obavy z nového modelu. Za svůj letový projev byl pochválen a
odměněn nějakou korunou za létání. Na konec k mému úžasu bylo o synovi napsáno
i několik řádek v modelářském měsíčníku s fotografijí.
Pro mne super zážitek a tak doufám že zase vyrazíme na nějakou akci a já budu moci zase
sesmolit nějaký článek.
Letu zdar Honza.
http://www.stream.cz/video/515224-pinda-v-nesvacilech
http://www.stream.cz/video/515232-pinda-v-nesvacilech_2
http://www.stream.cz/video/515236-rc-klub-pisek-v-nesvacilech
Náhledy fotografií ze složky NESVAČILY 13.09.2009